Historia:
Najstarszaznana wzmianka źr�dłowa dotycząca Dynowa pochodzi z 1423 r. Wspomnianow�wczas o niejakim Andrzeju Wernerze de Denow. Nie jest pewne, czyDyn�w był już w�wczas miastem. Dowody na to pochodzą dopiero z 1429 r.Cechą charakterystyczną rozwoju Dynowa na przestrzeni stuleci odśredniowiecza po schyłek epoki nowożytnej były częste zmianywłaścicieli i dzierżawc�w samego miasta i d�br dynowskich. DziejeDynowa począwszy od pierwszej połowy XV wieku nie r�żniły się zbytniood przyszłości innych miast prywatnych. Wojny, najazdy, pożary,zmieniający się właściciele, okresy rozwoju upadku tworzyły bogatąhistorię.
Latem 1506 roku miasteczkozniszczył napad Tatar�w, a p�źniejsze wysiłki właścicieli Dynowa wkierunku poprawy bytu mieszkańc�w nie dały większych rezultat�w. Mimoniekorzystnych układ�w, do czasu wojen szwedzkich, Dyn�w był jednym znajludniejszych miast ziemi sanockiej.
Rangęi prestiż miasteczka podniosło utworzenie w 1886 r. sądu powiatowego, aw 1895 r. urzędu podatkowego. Od 1904 r. Dyn�w posiadał połączeniekolejowe z Przeworskiem. Choć ta nowa linia kolejowa przyczyniła się doaktywizacji gospodarczej okolic Dynowa tylko w niewielkim stopniu,polepszyła jednak komunikację miasta z Przeworskiem, a pośrednio zinnymi ośrodkami miejskimi na magistrali kolejowej Krak�w-Lw�w. Drugawojna zadała miastu poważne straty w ludziach i zniszczyła jegozabudowę w 50 %.
Odbudowany i rozbudowany w ostatnich dziesięcioleciach Dyn�w jest nieformalną stolicą Pog�rza Dynowskiego.
Zabytki:
Do dnia dzisiejszego zachowały się zabytki:
Zesp�łkościelny gotycko - renesansowy z wyposażeniem barokowym, kości�łśw. Wawrzyńca z 1663 r., barokowa dzwonnica murowana z XVII w.,renesansowa brama, starodrzew - Rynek Ziemne fortyfikacje miejskie i zamkowe z XIV i XV w. - Rynek, ul. Zamkowa Zesp�ł dworski z pocz. XIX w. wraz z drewnianą studnią i parkiem - ul. Dworska Szkoła murowana XIX/XX w. z bogatą dekoracją snycerską - ul. Ks. J. Ożoga Cmentarz rzymsko - katolicki z pocz. XIX w. wraz z kaplicą z 1829 r. - ul. Grunwaldzka Rynek z pomnikiem Władysława Jagiełły z 1910 r. Dworzeckolejki wąskotorowej na linii Przeworsk - Dyn�w wraz z budynkiemadministracyjnym, magazynem spedycji kolejowej, budynkiem wagikolejowej, urządzeniami sygnalizacyjnymi i torowiskiem z końca XIXwieku - ul. Kolejowa Cmentarz żydowski z II poł. XIX w. Schron bojowy od ognia czołowego tzw. "Linia Mołotowa" - ul. Bartk�wka obok nr 18 Schron bojowy tradytorowy - "Linia Mołotowa" - ul. Bartk�wka obok nr 145 Liczne kapliczki - drogowskazy